מצא אותנו ב-Google+
צרו איתנו קשר לקבלת שירות
אישי ומקצועי
----------
מלאו פרטיכם
אני מאשר/ת קבלת מידע
שלח

למה כדאי לי לבחור בסוכנות פרסום מוסמכת לניהול הקמפיין שלי?

סוכנות מוסמכת לפרסום בגוגל אדוורדס
הסמכה לפרסום בגוגל וקידום אתרים
פרסום בגוגל אדוורדס - סיפורי הצלחה
קמפיין פרסום בגוגל אדוורדס - פנו אלינו לקבלת ייעוץ

רגע לפני שאתם מקימים בעצמכם קמפיין פרסום בגוגל אדוורדס או ממשיכים לנהל את הקמפיין לעסק שלכם באופן עצמאי - קריאת הכתבה הבאה יכולה לחסוך לכם הרבה מאד זמן, כסף ומשאבים (ולעיתים מדובר בחיסכון של עד 80% מתקציב הפרסום שלכם!).

לפני שנתחיל, נציין כי כל הנתונים הסטטיסטיים בכתבה זו נלקחו ישירות מחברת Google בהרצאה סגורה לסוכנויות פרסום מוסמכות ושותפי גוגל.

מהן 10 הטעויות הנפוצות ביותר שמבצעים בעלי עסקים בניהול קמפיין באופן עצמאי?
ומדוע כדאי לי לבחור בסוכנות פרסום מוסמכת לניהול הקמפיין שלי?


1. הלקוחות שלי לא רוכשים אונליין

אחוז הצרכנים שמצבעים חיפוש באינטרנט לפי רכישה או פניה


הנחה מוטעית שחוזרת על עצמה בקרב בעלי עסק רבים היא כי "הלקוחות לא מחפשים את העסק שלי אונליין", או לחלופין "הלקוחות שלי לא רוכשים באינטרנט", או אפילו "האנשים שגולשים באינטרנט הם לא הלקוחות הפוטנציאליים לעסק שלי".

בפועל, הנתונים הם שונים לחלוטין. נתונים מוכחים מראים כי 97% מהצרכנים מבררים באינטרנט לפני שהם רוכשים מוצר או פונים לקבלת שירות מעסקים וחברות. כלומר, 97% מקהל היעד הפוטנציאלי שלכם מחפש את השירות או המוצר שלכם באינטרנט ולבסוף הם יבצעו רכישה או פניה אצל אחד מהעסקים אשר הם ימצאו דרך אינטרנט.

עדיין לא השתכנעתם? תוכלו תמיד לראות בעצמכם כמה מחפשים את המוצר או השירות שלכם באינטרנט בכלי החינמי שגוגל מספקים -  Google Trend. רשמו, למשל, את הביטוי "פרגולות" בחיפוש העליון בגוגל טרנדס ותוכלו לראות מיד כמה אנשים מחפשים את הביטוי הזה ברשת (הסבר מקיף לשימוש בכלי זה תוכלו לקרוא במדריך לשימוש בגוגל טרנדס). סוכנויות מוסמכות לפרסום בגוגל עושות שימוש בכלים מקצועיים רבים נוספים לניתוח השוק, ויוכלו לבצע עבורכם עבודת מחקר והערכת פוטנציאל טובה יותר מהקמפיין שלכם בגוגל.

2. אני מעוניין לקבל רק פניות טלפוניות

אחוז הגולשים בסלולר שמחייגים אל בעלי עסקים
בעלי עסק רבים מניחים כי הפרסום הממומן בגוגל ובאינטרנט בכלל מניב לרוב חשיפות וכניסות לאתר בלבד. הנחה זו הייתה נכונה בעבר, אך היום המצב שונה לחלוטין - ניתן ליצור קמפיין פרסום בסלולר ולמקד את הקמפיין בקבלת שיחות טלפוניות ישירות ממנוע החיפוש, כאשר הפונים אליכם אפילו לא ביקרו באתר האינטרנט שלכם.


רוצים לראות זאת במו עיניכם? תפתחו את גוגל דרך הסלולר (אייפון או אנדרואיד למשל) ותקישו כל מילת חיפוש, למשל "שיפוצים". עשינו זאת עבורכם והתוצאות לפניכם – המודעה הראשונה מובילה לאתר, אך להבדיל ממנה המודעה השנייה מציגה לחצן "חייג" - הקלקה על מודעה זו מובילה ישירות ליצירת שיחת טלפון למס' של אותו קבלן השיפוצים.

לחצן חיוג בחיפוש במובייל

 

3. האתר שלי מקודם אורגנית 

אחוז ההקלקות בדף הראשון בגוגל

עסקים רבים נוטים להתבלבל בין תוצאות החיפוש האורגניות (10 התוצאות למטה מימין במנוע החיפוש גוגל) לבין תוצאות החיפוש הממומנות (3 המודעות הצהובות למעלה במנוע החיפוש גוגל והמודעות מצד שמאל).

 

עסקים רבים נוטים לחשוב שאם האתר של העסק מקודם בצורה אורגנית אז אין להם צורך לקדם את האתר בפרסום ממומן בגוגל. הנחה זו מוטעית לחלוטין ומיד נפרט מדוע.

כפי שניתן לראות בתמונה למעלה, במידה והאתר שלכם נמצא בתוצאה הראשונה האורגנית בגוגל, הוא יזכה לקבל עד 50% מההקלקות של הגולשים באותה מילה, וככל שהאתר ממוקם נמוך יותר בתוצאה האורגנית כך אחוז ההקלקות שתחמיצו יהיה גדול יותר (עד החמצה של כ 96% הקלקות).

אם כך, לאן הולכות 50% ההקלקות הנותרות? התשובה היא - למודעות הממומנות!

כלומר, קידום אורגני ב 3 התוצאות הראשונות יכול להניב לכם במקרה הטוב ביותר עד 50% מהתנועה, וכדי לקבל אחוז גבוה יותר של פניות או רכישות לעסק חייבים לבצע שילוב בין הקידום הממומן לבין הקידום האורגני. להבדיל מפעם, היום כבר לא מספיק רק לקדם אורגנית את האתר. (טיפ אישי: מניסיון ומנתונים של לקוחותינו כסוכנות מוסמכת לפרסום בגוגל, שילוב בין שני השירותים נותן תוצאות מדהימות).

תופעה נוספת היא שגולשים שרואים את האתר שלכם פעמיים (גם בתוצאה האורגנית וגם בממומן) יעדיפו לפנות אליכם על פני המתחרים.

למעשה, 88% מכלל ההקלקות במובייל הולכות למודעות הממומנות (גם כאלו שמשולבות עם קידום אורגני). לחצו כאן לצפייה בסטטיסטיקה לפי תחומים ע"פ מחקר שנעשה בחו"ל.


4. ניסיתי בעבר וזה לא עבד עבורי 

ניהול נכון לקמפיין גוגל אדוורדס

עסקים רבים ניסו בעבר בכוחות עצמם או בסיוע נותני שירות שאינם מוסמכים או שאינם מנוסים מספיק להקים קמפיין פרסום ממוקד ואיכותי. התוצאה במקרים רבים הייתה הפסד כספי ובעל עסק שחושב – "הפרסום בגוגל לא עובד עבורי" או "הפרסום בגוגל לא מתאים לתחום שלי". במקרים רבים (שבחנו בעצמנו) מצאנו כי הנחה זו לרוב אינה נכונה, ובעזרת ידע מקצועי וכלים נכונים הצלחנו ברוב המוחלט של המקרים להפוך את הקמפיין לרווחי מאד לאותו בעל עסק.

עסקים רבים שניהלו את הקמפיין בעבר בכוחות עצמם או ע"י גורמים שאינם מוסמכים ומנוסים לא תמיד ידעו איך לשלוט במחירים "פר קליק" בכל מילה ומילה, איך להגביל את התקציב, איך לשלוט במיקום המודעות, איך לנסח מסרים שיווקיים נכונים שמביאים לתוצאות ממוקדות לעסק, איך לבצע מעקב ובקרה, איך לברר אילו מילות מפתח רווחיות יותר מאחרות, איך לבצע מעקב אחר כמות הפונים מהקמפיין, כיצד לחבר את הקמפיין אל שורת הרווח בחברה ולמדוד החזר השקעה (ROI), איך לשפר באופן שוטף את הקמפיין וליצור דוחות נכונים ועוד ועוד.

טענה נוספת שאנחנו שומעים לא מעט ע"י בעלי עסקים היא – "התנועה מהפרסום בגוגל לא טובה לנו" או "מי שמקליק עלי בגוגל לא באמת רוצה לסגור איתנו עסקאות".

קיימות 2 תשובות אפשריות לטענה הזו:

אפשרות 1 -  קיימת בעיה בעסק ולכן הגולשים שפונים לבסוף אינם סוגרים עסקאות.

אפשרות 2 – הקמפיין אינו ממוקד נכון מבחינת מיקום המודעות ומבחינת הצעת המחיר פר קליק, ולכן בסופו של דבר הוא אינו רווחי לעסק.

ולכן, חשוב לא רק להפקיד את הקמפיין בידי סוכנות מוסמכת, אלא חשוב עוד יותר ניסיון רב של הסוכנות ולקוחות מרוצים.
 

5. המתחרים הגדולים שלי תמיד ישלמו יותר ממני 

ציון איכות בקמפיין גוגל אדוורדס

בעלי עסק רבים חוששים כי דירוג המודעה שלהם נקבע רק על ידי המחיר לקליק, ולכן תמיד העסקים הגדולים יותר בעלי התקציב הגבוה ביותר יהיו תמיד למעלה. "יש כל כך הרבה מפרסמים בגוגל, יש הרבה חברות גדולות ממני, אין לי סיכוי להתחרות מולם...".

האם החשש הזה מוצדק? כדי להבהיר את התשובה נצטרך להסביר קודם כל כיצד נקבע מיקום המודעה שלכם בגוגל.

המיקום של המודעה שלכם בגוגל לא נקבע רק ע"י המחיר. הוא נקבע גם ע"י פרמטרים נוספים אשר מודדים את איכות הקמפיין , והם נקראים במילה אחת – ציון איכות.

לדוגמה:

  • עסק בשם Z נמצא במיקום מס' 1 - משלם 3 ₪ לקליק, וציון האיכות שלו הוא 8 (מתוך 10). 3X8 = 24. הציון הכללי שלו הוא 24.
  • עסק בשם Y נמצא במיקום מס' 2 – משלם 10 ₪ לקליק, וציון האיכות שלו הוא 2 (מתוך 10). 10X2 = 20. הציון הכללי שלו הוא 20.

 

התוצאה: העסק הראשון משלם 3 ₪ לקליק בלבד ונמצא מעל לעסק השני שמשלם 10 ₪ לקליק, כלומר העסק שנמצא במקום שני משלם פי 3 מזה שנמצא במקום ראשון!
המסקנה: ניהול קמפיין בצורה מקצועית ונכונה יביא לציון איכות גבוה יותר, לדירוג מודעה גבוה יותר על פני המתחרים ולחיסכון משמעותי מאד בעלות החודשית.

ניתן להיות מעל למתחרה שלכם ולשלם פחות! כאן נכנסת לתמונה עבודה של סוכנות מוסמכת לפרסום בגוגל, אנשי מקצוע שיודעים מה נחוץ כדי לקבל ציון איכות גבוה ויודעים לעשות את העבודה הזו טוב יותר מהמתחרים.
 

6. זה יקר מדי 

תקציב פרסום ממומן ב google adwords

טעות נפוצה אשר נעשית ע"י עסקים רבים בעלי תקציב נמוך יחסית - בעלי העסקים מנהלים קמפיינים נרחבים שאינם ממוקד מספיק ביחס לתקציב היומי אשר הקציבו, והתוצאה ברוב המקרים היא קמפיין פחות רווחי ויקר.

 

הפתרון הוא פשוט ברוב המקרים - צריך לדעת איך לתכנן את הקמפיין בצורה נכונה והדרגתית, למקד את הקמפיין בצורה חכמה ולהתרחב מבחינה תקציבית בצורה מבוקרת מול התפתחות העסק. כך ניתן להביא גם קמפיינים בתקציבים נמוכים יחסית לתוצאה רווחית ומשתלמת.  
 

7. המתחרים יקליקו על המודעות שלי 

הקלקות על ידי מתחרים בקמפיין


עסקים רבים חוששים (ובצדק) שמתחרים יקליקו על המודעות שלהם במטרה לסיים להם את התקציב היומי. גוגל משקיעים משאבים רבים במטרה לגלות מקרים אלו ולצמצם את החיובים עבור הקלקות שמתבצעות ע"י מתחרים. לעיתים ניתן לראות גם החזר כספי בגין הקלקות שווא במסך החיובים בחשבון הפרסום. האינטרס של גוגל בסופו של דבר הוא להביא לבית העסק הקלקות רלוונטיות על מנת שימשיך לפרסם בגוגל, ולא לגרום לו להפסדים בשל מתחרים שפועלים בצורה לא אתית.

גוגל ביצעה מחקר שממנו עלה כי רק 1 ל-10,000 מכל ההקלקות (0.01%) היא הקלקת שווא אשר לא מאותרת ע"י מערכות הזיהוי של גוגל.

כסוכנות פרסום ממומן בגוגל, אנו עובדים מול לקוחות רבים ונתקלים בשאלה זו במקרים רבים. בפועל, המתחרים שלכם עסוקים לא פחות מכם. סביר שאין לכם זמן לשבת כל היום ולהקליק על המודעות של המתחרים שלכם - וזמן זה אינו בנמצא גם אצל מתחריכם. נקודת ההנחה שלנו בנושא זה היא שאכן קיים אחוז נמוך יחסית של הקלקות מתחרים, אך בסופו של דבר רוב ההקלקות מתבצעות ע"י גולשים ולקוחות פוטנציאליים.
 

8. אני יכול לנהל בעצמי את הקמפיין 

חיסכון בזמן ותוצאות טובות בניהול קמפיין ע"י מקצוען פרסום
טעות נפוצה מאוד היא ניהול קמפיין ממומן בגוגל באופן עצמאי, ללא ידע או הכשרה בתחום.

עסקים רבים מנהלים בעצמם את הקמפיין הממומן של העסק בגוגל, כאשר הטענה הנפוצה היא "אני יכול לנהל את הקמפיין בעצמי" או במקרים אחרים "אחיין שלי בן ה 16 מנהל לי את הקמפיין.. הוא מסתדר עם זה בצורה מצוינת".

שאלה: כשיש תקלה במזגן במשרד, האם אתה מנסה לחסוך כסף ולתקן זאת בעצמך?
תשובה: לא. מכיוון שאני לא טכנאי מזגנים ורוב הסיכויים שאני אגרום ליותר נזק ובזבוז זמן.

שאלה: האם אתה מתנהל לבד מול רשויות המיסים על מנת לחסוך בכסף?
תשובה: לא. מכיוון שאני לא רואה חשבון מוסמך בעל ניסיון וידע מקצועי, והטעויות שאני עלול לעשות בדרך סביר שיגרמו לנזקים עצומים מבחינת זמן וכסף לעסק שלי.

כמו בכל תחום, גם בתחום הפרסום הממומן בגוגל ישנם אנשי מקצוע מוסמכים לתפקידם. במקצוע טכנולוגי אשר משתנה ומתעדכן מדי יום ובמהירות גבוהה יותר משאר התחומים, חשוב במיוחד לשים את תקציב הפרסום של העסק שלך בידיים טובות ומקצועיות. ניהול נכון של התקציב הפרסומי יכול להיות הגורם המכריע להצלחה של העסק שלך.
 

9. סוכנות הפרסום האחרונה שעבדתי איתה השאירה אותי באפלה

שקיפות מול סוכנות הפרסום בגוגל


כמו בכל תחום, גם בתחום הפרסום הממומן בגוגל ישנן שיטות עבודה בקרב הסוכנויות השונות. חלקן טובות יותר ללקוח, וחלקן טובות פחות.

חשוב להבין את מערכת היחסים בין גוגל עצמה לבין סוכנויות הפרסום בגוגל (לחצו כאן לקריאת מדיניות גוגל כלפי סוכנויות הפרסום). גוגל לא מוכרת שטחי פרסום לסוכנויות, ולגוגל אין מערכת יחסים שונה עם סוכנות כזו או אחרת ולכן היזהרו מהבטחות מעוררות חשד כמו "אני מבטיח לך את המקום הראשון 24/7".

סוכנות פרסום ממומן בגוגל אמורה להפיק לך כלקוח, לכל הפחות, דו"ח חודשי מפורט ובו תוכל לצפות בכל נתוני החיוב והחשבון שלך. במידה ואתה מעוניין לקבל מידע נוסף, בקש מסוכנות הפרסום שלך גישה לחשבון או לפחות גישה חלקית על מנת שתוכל "להיות בתמונה" באופן שוטף.

10. התקציב שלי נמוך מדי כדי להצדיק תשלום לסוכנות פרסום

תקציב נכון לקמפיין גוגל אדוורדס


טעות נפוצה מאד בקרב עסקים בעלי תקציב נמוך נגרמת עקב נטייתם הטבעית לחשוב – "בתקציב כזה נמוך לא משתלם להביא איש מקצוע לעשות את העבודה".

דווקא עבור עסק קטן, כל הפסד כספי הוא חשוב ומשמעותי. עסק שמנהל קמפיין שביסודו לא בנוי נכון והניהול החודשי שלו אינו מקצועי, עלול לגרום להפסדים כספיים מיותרים. סביר כי הקמפיין לא יתרומם והעסק לא יצליח להתמודד מול מתחריו, הפרסום באינטרנט לא יצליח להתרחב עבורו ובעל העסק יהיה בטוח כי הפרסום בגוגל "אינו עובד" עבורו, וחבל.

גודל התקציב אינו משנה - תמיד מומלץ לפנות לסוכנות מוסמכת לפרסום ממומן בגוגל ולנסות לבנות תכנית תשלום שתתאים עבורך בהתאם לגודל הקמפיין.


יש לכם שאלות נוספות? נשמח לעזור. פנו אלינו בכל עת על מנת לקבל ייעוץ לקמפיין הפרסום שלכם בגוגל.